Başbakan Ersan Saner katıldığı bir TV programında gündemle ilgili soruları yanıtladı.
“Sokağa çıkma yasağı 15 Şubat 05:00 itibariyle bitiyor. Ya yarın ya Pazartesi bir karar verilecek ancak Bulaşıcı Hastalıklar Üst Kurulu bugün toplandı ve yayından sonra Sağlık ve Maliye Bakanıyla değerlendirme yapılacak.”
Başbakan Saner,Sağlık Üst Kurulu ile farklı açılardan baktığını belirterek bazı istatiki bilgiler paylaştı.
“Hastalıktan etkilenen tedavi gören veya tedavi görmeye devam eden vakaların ikametgah olarak bilgilerine bakıldığında;
Ocak 2021 itibariyle:
Lefkoşa 214 vaka hastanede tedavi görmüş, %28,5’lik kısma denk geliyor,
Gazi Mağusa’da 60 kişi hastanede tedavi görmüş, toplamda %8’lik
Girne 353 vaka, toplamda % 47’ye denk geliyor,
Güzelyurt 17 vakayla, %2,3,
İskele 9 vakayla, % 1,2,
Lefke 1 vakayla, %0,1
Şubat ayı itibariyle:
Girne: %55 , Lefkoşa %32, Mağusa % 6,6 , Güzelyurt % 2,8, İskele % 2,6 , Lefke % 0,4
Vaka yoğunluğu Girne ve Lefkoşa’da görülüyor. Ancak devletin kendi yükümlülüklerinin yerine getirmesi lazım Ekonominin de önünün açılabilmesi için rakamların da 10 Şubat tarihiyle düşüşe geçmesiyle kademeli bir açılmaya gidilebilir. Bugünkü görüşmenin ardından belli olacaktır.”




