Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanı Resmiye Canaltay, KKTC’ye yönelik günlük sefer sayısına ilişkin kısıtlamanın kaldırılmasına dair yayımlanan NOTAM’a dair açıklamalarda bulundu.
Canaltay, söz konusu kararın 13 Şubat’ta alındığını, 17 bin öğrencinin KKTC’ye gelmesi için sefer sayısının arttırılması gerekliliğinin bir gerçek olduğunu belirtti.
Ulaştırma Bakanlığı’na gelen talepler doğrultusunda, havayolları şirketleri ile görüştüklerini, dün sabah toplantılar yapıldığını ve öğleden sonra da kararın alındığını belirten Canaltay, “Kararın alınmasının hemen ardından halk galeyana geldi. Bu nedenle dün akşam bir açıklama daha yapmak zorunda kaldık, öğrencilerin karantina şartıyla ülkeye geleceğini duyurduk” dedi.
Seferler sadece İstanbul üzerinden değil, Adana ve Ankara’dan da gerçekleşecek
THY’nin, seferlerine Adana, Ankara ve İstanbul’u da ekleyeceğini belirten Canaltay, “Türkiye’ye uçacak olanlar, sadece İstanbul’a gidebildikleri için çok uçuk rakamlar ödüyorlardı. Sefer sayısının artmasıyla, daha rahat seyahat yapılabilecek” dedi.
Gelen uçaklar dolu dönecek
Türkiye’ye gitmek isteyen yurttaşların da bu uçakları kullanacağını ifade eden Canaltay, “Uçaklar öğrencilerle gelecek ancak dönüşte muhakkak yolcuları olacak” şeklinde konuştu.
“Maliye ve Sağlık Bakanlığı, ‘Durdurun’ dedikleri anda durduracağız”
Bakan Canaltay, “Maliye ve Sağlık Bakanlığı, ‘artık yeterli’ dediğinde bu uçuşlar durdurulacak. ‘Durdurun’ dedikleri anda durduracağız” diyerek, “Şu an ülkeye gelip karantinaya giren üç bine yakın öğrenci var. Biz bu dengeyi sağlayarak öğrencileri getireceğiz” ifadelerini kullandı.
Canaltay son olarak, “Bu kadar panik olup, birbirimizi anlamadan, herkesin görevini çok eleştirmeden, daha anlayışlı olarak bu kötü günleri atlatacağımıza inanıyorum” dedi.




