1. Haberler
  2. Kıbrıs
  3. Emlak ve inşaat sektörü darboğazda

Emlak ve inşaat sektörü darboğazda

featured
service
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

 

“ENGEL, KAPILARIN KAPALI OLMASI”…
Emlakçılar Birliği Başkanı Hasan Sungur, Pandemi sürecinde ülkemizden konut almak isteyen Avrupa ülkelerinden birçok kişinin olduğunu, İngiltere, Rusya, İskandinavya’dan insanların internet üzerinden kapora yatırıp, KKTC’den emlak aldıklarını belirtti. Kapıların kapalı olmasından dolayı kaporasını yatıranların da ülkeye gelip evlerini teslim alamadıklarını vurgulayan Sungur, doğal olarak kalan parayı da ödemediklerine dikkat çekti.

“YABANCILAR BİRÇOK SEKTÖRE CAN OLACAK”…
Güney Kıbrıs’ta onca vakaya rağmen çalışan bin, bin 500 kişinin güneye gidip, gelebildiğine dikkat çeken Sungur, “7 günde bir PCR testi ile güneye giriş çıkışlarına izin veriliyor, ama ülkemize PCR testi yaptırarak gelen ve 2’nci testini de burada yaptıran yabancıların karantinasız girişlerine izin verilmiyor” dedi. Sungur, ülkemizden konut alacak yabancıların direkt olarak inşaat ve emlak sektörünü canlandıracağını, dolaylı olarak da pencereci, çimentocu, tuğlacı gibi birçok sektörün kazanç sağlayacağını ve birçok sektöre can olacağını belirtti.

Koronavirüs süreci ve yükselen döviz kurları tüm dünyada olduğu gibi KKTC’de de ekonomik yıkıma neden oldu.   Birçok sektörün darbe aldığı bu süreçte, vatandaşların endişesi de arttı. Yüksek meblağların döndüğü emlak sektörü de pandemi sürecinde dar boğaza girdi.

Kıbrıs Türk Emlakçılar Birliği Başkanı Hasan Sungur, pandemi sürecinde ülkemizden konut almak isteyen Avrupa ülkelerinden birçok kişinin olduğunu, İngiltere, Rusya, İskandinavya’dan insanların internet üzerinden kapora yatırıp, KKTC’den emlak aldıklarını belirtti.  Sungur, kapıların kapalı olmasından dolayı kaparosunu yatıranların da ülkeye gelip evlerini teslim alamadıklarını vurgulayarak, doğal olarak kalan parayı da ödemediklerine dikkat çekti.

Güney Kıbrıs’ta günde 200-300 vaka çıktığı halde, güneyde çalışan bin, bin 500 kişinin güneye gidip, tekrar geri gelmelerine izin verildiğine dikkat çeken Sungur, “ülkemize PCR testi yaptırarak gelen ve 2’nci testini de burada yaptıran yabancıların karantinasız girişlerine izin verilmiyor” dedi.

Sungur: Yabancılar ev için kaparo yatırıyor Kıbrıs Türk Emlakçılar Birliği Başkanı Hasan Sungur, pandemi sürecinde ülkemizden konut almak isteyen Avrupa ülkelerinden birçok kişinin olduğunu, İngiltere, Rusya, İskandinavya’dan insanların internet üzerinden kaparo yatırıp, KKTC’den emlak aldıklarını belirtti.Sungur, aynı şekilde Türkiye’den de ülkemizden emlak almak isteyenlerin olduğunu söyleyerek, emlak ve inşaat sektörünün önünde duran engelin ise kapıların kapalı olmasından kaynaklandığını ifade etti.
Sıkıntı müşteri olmaması değil, müşterinin gelememesi” Kapıların kapalı olmasından dolayı kaparosunu yatıranların ülkeye gelip evlerini teslim alamadıklarını vurgulayan Sungur, doğal olarak kalan parayı da ödemediklerine dikkat çekti. Sungur, bu nedenlerden dolayı inşaat firmalarının yeni projeler alamadığına, ellerindeki inşaatları da durduramadığına işaret ederek, inşaat ve emlak sektörünün dar boğazda olduğunun altını çizdi.

“Sıkıntı müşteri olmamasından değil, müşterinin gelememesinden kaynaklanıyor” diyen Sungur, daha önce uygulanan 3 günlük çift PCR’lı ülkemize gelişlerin yeniden uygulanabileceğini belirtti. “Yabancı alıcılar birçok sektöre can olacak” Güney Kıbrıs’ta günde 200-300 vaka çıktığı halde, güneyde çalışan bin, bin 500 kişinin güneye gidip, tekrar geri gelmelerine izin verildiğine dikkat çeken Sungur, “güneyde çalışanlardan onca vaka olmasına rağmen 7 günde bir PCR testi isteniyor, ama ülkemize PCR testi yaptırarak gelen ve 2’nci testini de burada yaptıran yabancıların karantinasız girişlerine izin verilmiyor” dedi.

Sungur, para getirecek ve yatırım yapacak olanlar için 3 günlük gelişlere izin verilmediğinden yakınarak, ülkemizden konut alacak olanların direkt olarak inşaat ve emlak sektörünü canlandıracağını, dolaylı olarak da pencereci, çimentocu, tuğlacı, ithalatçı gibi birçok sektörün kazanç sağlayacağını ve birçok sektöre can olacağını belirtti. “İhtiyat Sandığı primlerinden yararlanılmasına izin verilmeli”  İç piyasadan da bahseden Sungur, pandemi ve dövizin yükselmesi gibi nedenlerle yaşanan ekonomik krizin KKTC vatandaşlarının ev almasının önünde duran engel olduğuna işaret ederek, bu noktada yapılacak olanın yüz bine yakın çalışanın, yatan İhtiyat Sandığı primlerinden yararlanmalarına izin vermek olacağını kaydetti.

Sungur, devletin İhtiyat Sandığı’na borcunu ödemesi gerektiğini ve ev almak isteyen vatandaşlara orada biriken kendi paralarından yararlanma fırsatı vermesi gerektiğini aktardı.

 

Emlak ve inşaat sektörü darboğazda
+ - 0

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.

Bizi Takip Edin
KAI ile Haber Hakkında Sohbet
Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.